HTML

SU-27 Terminator

2009.03.05. 20:36 shzilzufkugzhfkg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A legutolsó Flanker-változat, Oroszország egyik legmodernebb vadászgépe. A programra a Szu-27 licencének Kínának való eladásából szereztek pénzt, hiszen az ország komoly gazdasági gondokkal küzd. Modelljét először 1991-ben mutatták be, az első prototípus 1996. április 2-án repült. A típus még most is fejlesztési stádiumban van.

Együléses, többfeladatú, minden időben használható, rendkívüli manőverezőképességű harcigép. Sárkányszerkezetéhez modern anyagokat, mint szénszálas kompozitokat és lítium-alumínium ötvözetet is felhasználtak. A pilótafülkét, a hajtóműveket és a törzs kritikus részeit mintegy 800 kg páncéllal erősítették meg, az üzemanyagtartályokat és az üzemanyagcsöveket pedig egy hálószerű habbal védték meg (a Szu-25-ösök afganisztáni tapasztalatai alapján). Ez a transzszonikus sebességű, kismagasságú földi célpontok elleni akciókban fontos. Természetesen fly-by-wire módon kormányozható. A manőverező képességét az elfordítható tolóerő-vektorú hajtóműveken kívül növelik az előszárnyai is, akárcsak közvetlen elődjének, a Szu-35-ösnek. Ezek +10- -70°-ig fordíthatók el. Erősebb AL-31FU hajtóművel és új, hatékonyabb radarral szerelték fel.

 

A tolóerőfordítóval ellátott AL-31FU hajtóművekA legfontosabb újítás a hajtóművek tolóerővektorának elfordíthatósága. A fúvókák a kísérleti gépben még acélból készültek, a sorozatgyártáskor titánból tervezik készíteni, hiszen óriási hőt kell elviselniük. A hajtómű kétdimenziós vektorfordítóval van ellátva, a fúvókák függőleges irányban mozoghatnak, 15-15%-ig. Ám nemcsak együtt, de ellenkező irányba is fordulhatnak, tehát a hatás voltaképpen háromdimenziós. A rendszer irányítása teljesen integrált a fly-by-wire irányítórendszerbe, a pilótának nem kell semmilyen külön utasítást adni a vektorfordító rendszernek. A fúvókákat hidraulikus rendszer mozgatja. Egy vészautomatika bármilyen probléma esetén vízszintesbe állítja a fúvókákat. Noha ez a rendszer csak kétdimenziós, az amerikai F-22-esnek sincs jobb, csak az F-35-ösnek és a MiG-35-ösnek lesz valódi.

 

Műszaki adatok

Gyártó: Szuhoj Tervezőiroda
Hosszúság: 22,1 m
Fesztáv:14,7 m
Magasság: 6,32 m
Üres tömeg: 18 250 kg
Tankolható üzemanyag:
Maximális fegyverterhelés: 8000 kg
Maximális felszállótömeg: 34 000 kg
Hajtómű típusa: Ljulka AL-31FU
Hajtóművek száma: 2
Hajtómű teljesítménye: 137 kN
Maximális sebesség: 2440 km/h
Szolgálati magassági határ: 18 000 m
Hatótávolság: 3500 km
Fegyverfelfüggesztési pontok: 12 (14)
Személyzet: 1 fő
Hadrendbe állították: még nem
Bevetették: soha
Üzemeltető országok: jelenleg nincs
Ára: nem ismert
Ismert változatok: nincsenek

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vadaszgepek.blog.hu/api/trackback/id/tr65983991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása